Cape cod

15 oktober 2016 - Provincetown, Massachusetts, Verenigde Staten

Vanochtend hebben we weer een lekker rustig ochtendje. Op ons gemakje wakker worden, een beetje facetimen met het thuisfront, wat berichtjes sturen en lezen en gezellig ontbijten. Arie en Henny gaan een camping uitzoeken en Rik en Dienke lopen een rondje over de camping. Deze keer staan we namelijk wederom op een mooie camping midden in het bos. Je kan er leuk lopen en tijdens de wandeling zien we het nodige wildlife. Zo langzaam aan spotten we steeds meer wildlife. We hebben al herten, heeeeel veel eekhoorntjes (verschillende soorten zelfs), gieren, spechten en vandaag zelfs twee wasberen. Oke, we moeten toegeven dat die laatste twee dood langs de kant van de weg lagen, maar we hebben ze toch maar mooi gezien :-)
Morgen hopen we nog meer wildlife te spotten. We gaan namelijk een boottocht maken in de hoop dat we walvissen zullen zien. Duimen jullie mee dat ze prachtig voor onze boot uit zullen zwemmen?

Tijdens ons rondje over de camping zien we ineens een groepje spechten waarvan er eentje op een schutting zit. We kunnen zelfs op 1,5 meter afstand komen. Als echte toeristen hebben we dit natuurlijk ook vast gelegd op camera, zoals we zo ondertussen met alles doen wat we tegen komen.
We slepen onze vogelaar Henny mee om ook te komen kijken. Tegen de tijd dat we terug zijn met een nog betere camera is de vogel helaas al weer gevlogen.....

We beginnen onze tocht richting Provincetown, dit ligt op het puntje van Cape Cod. Ik zal jullie niet meer lastig vallen over de mooie rit, met leuke meertjes, mooi gekleurde bladeren etc etc. Maar wederom erg leuk.
Halverwege stoppen we bij zo'n enorm winkelcentrum. Dit is toch ook wel erg leuk om eens doorheen te lopen. Rik en Dienke hebben meteen het een en ander gekocht om de ruimte die zij nog in hun koffer hadden op te kunnen vullen.

Daarna doorgereden naar de camping in Provincetown. Henny en Dienke regelen alles in de camper. Arie en Rik gaan in de tussentijd kijken hoever het lopen is naar de boot voor de tocht van morgen. Als het eten bijna klaar is komen de mannen terug. Het is prima te lopen en Provincetown is een erg leuk stadje. Gelukkig kunnen we dit morgen met z'n allen bewonderen.

Aangezien we op de campingplaats geen wifi hebben en alleen op het toilet, gaat Dienke zo met de ipad even op het toilet zitten om jullie weer van een nieuw blog te voorzien. Om daarna lekker vroeg naar bed te gaan om morgen op tijd bij de boot te zijn.

1. Luud:
    16 oktober 2016
    Hallo allemaal,
    Heerlijk om jullie verhalen te lezen. Het plezier spat ervan af. Geniet van de rest van jullie prachtige reis.
    Groet en tot snel
    Luud
  2. Nel:
    16 oktober 2016
    Prachtig. Genieten. Boodschap van Ron. Tell them to drop by !
    Dichtbij genoeg om een bakkie te doen.