Raad het plaatje

24 mei 2019 - Chicago, Illinois, Verenigde Staten

Het gaat de goede kant op, vannacht hebben we een stuk beter geslapen. Nou ja.... Wouter en Dienke dan. Die sliepen als een blok. Wouter zo goed dat hij al snurkend Rik zo goed als de hele nacht wakker gehouden heeft.... vandaag was één van de eerste stops dan ook bij een grote drogisterij om oordoppen te kopen 🙈.

Vanochtend zijn we op pad gegaan voor een ander echt Amerikaans ontbijt. Pannenkoeken!! Dus na een stukje lopen (wel fijn zo, voor we gegeten hebben, zijn de calorieën er al af 😉) kwamen we bij een leuk tentje. Hier hebben we echt heerlijke Amerikaanse pannenkoeken gegeten. Amerikaanse pannenkoeken zijn echt iets anders dan de oer Hollandse die wij allemaal kennen. Deze zijn kleiner, dikker en vele malen luchtiger. Heerlijk met vers fruit en een beetje slagroom. Jullie begrijpen vast, we hebben onze vingers erbij afgelikt.

Na ons heerlijke ontbijtje zijn we weer terug gelopen naar het hotel, deze keer zonder omweg😉. We hebben de koffers ingepakt en zijn uitgecheckt. Vanavond slapen we namelijk in een hotel vlak bij het vliegveld. Vanaf hier worden we morgenochtend opgehaald en naar de camper gebracht.

Gelukkig konden we de koffers in het hotel achterlaten en hoeven we die pas eind van de middag op te pikken. Dus wij konden weer op pad!

Voor het begin van de middag hebben we een maffia en spookverhalen toer geboekt. Al Capone en The Untoucheble hebben grote bekendheid in Chicago. Er hebben zich hier meerdere maffiapraktijken plaatsgevonden. Ook zijn er in de afgelopen twee eeuwen meerdere rampen geweest waar honderden mensen bij omgekomen zijn. Hieruit zijn allerlei spookverhalen ontstaan.

We lopen alvast de richting op van het vertrekpunt van de toer en gaan daar nog even op ontdekkingstocht door de straten van Chicago. In dit gebied zijn wij nog niet geweest, er is dus weer genoeg te zien. Na een wandelingetje gaan we even lekker wat drinken. Tenslotte is de tour ook een paar km lopen, even uitrusten voor straks met een lekker kopje koffie mag dus best. Kopje koffie... tja dat heeft Rik ook geweten. Hij bestelde een medium koffie en kreeg een vissenkom vol!! Welkom in Amerika 😉

Na onze rustpauze gaan we naar de ontmoetingsplek en gaat de tour beginnen. We hebben een heerlijk enthousiaste gids die duidelijk mooie verhalen kan vertellen. Al lopend komen we langs gebouwen die een geschiedenis hebben met de maffia van vroeger of waar dus grote rampen zijn gebeurd. Ondertussen vertelt hij ook nog eens van alles over de prachtige gebouwen en de omgeving waar wij zijn. Het blijft geweldig om overal waar we komen weer nieuwe dingen re zien of te horen. We genieten alle drie volop.

Na een paar uur is de tour ten einde en zijn wij vlak bij een punt gekomen die nog op ons to-do-lijstje staat. Dus daar lopen we meteen even heen. Het is een prachtige fontein met vandaar ook nog eens een mooi uitzicht op de stad. Hebben we meteen een leuke quizvraag. Wie herkent deze fontein en weer waarmee die beroemd geworden is? Ik ben benieuwd of iemand het weet!

Vanaf de fontein lopen we op ons gemakje terug naar het hotel. We halen hier de koffers op en nemen een taxi naar het volgende hotel. We komen hier rond half zes aan. Tot onze verrassing hebben we hier een kamer die eigenlijk voor twee personen is. Er staan twee twijfelaartjes die ook nog eens maar 1.90 lang zijn. En het ontbijt is ook voor maar twee personen. Helaas kunnen ze niets voor ons betekenen. Behalve dat we kunnen om boeken naar een grotere kamer. Als we dat doen dan krijgen we het ontbijt voor nog een persoon erbij. Dat om boeken kost maar een schamele $250,-. Jullie snappen vast wel dat Wouter en ik dan wel een keertje een beetje krapjes slapen 😉.

Vanavond hebben we alvast de voorlichting over de camper gehad. Morgen worden we om 9 uur opgehaald en gaat ons camperavontuur dan ook echt beginnen!

1. Henny:
    25 mei 2019
    Makkie dat raad het plaatje Buckingham fontein van Married with children.
    Heerlijk om jullie avonturen weer te lezen. Succes in de twijfelaar. Slaap lekker
  2. Arie:
    25 mei 2019
    Wat en avonturen beleven jullie , lijkt wel of je al weken onderweg bent . Maar voor Rik lijkt het wel een strafkamp: blaren , snurkende zwagers . Dat belooft wat in die camper!! Benieuwd welke type jullie meekrijgen . Als ik mijn drie bruine boterhammen op heb kijk ik natuurlijk met jaloerse blikken naar jullie ontbijt(je) 😋😋
    Enne die fontein is Buckingham fontein ,
  3. Clarinda:
    Zo, even bijgelezen ;-)
    Supertof om zo enigszins mee op vakantie te zijn! Op naar het volgende verhaal, veel plezier!!!! 👍🏼
  4. Tineke:
    25 mei 2019
    Geniet van het camper-avontuur. Rik, sterkte de komende nachten.
  5. Jo:
    25 mei 2019
    Ik heb een nieuwe routine ontwikkeld, in de ochtend eerst jullie verhalen lezen! Het ziet er allemaal supergaaf uit! Heel veel plezier en succes met de camper!
  6. Marian en Adrie:
    25 mei 2019
    Wat een berg 😉 info hebben jullie in die paar dagen al gekregen.
    En de blogs worden zo leuk geschreven. Top (Dienke?)