Laatste dag Vegas

14 juni 2019 - Tinicum Township, Verenigde Staten

Woensdag

Vandaag een drukke dag. Natuurlijk hebben we deze ook helemaal vol gepland staan. We beginnen met het wegbrengen van de camper. S ochtends op de camping pakken we nog de laatste spulletjes in voor we naar het wegbrengpunt gaan. Gelukkig is deze vlak bij de camper dus zijn we er zo.

Het wegbrengen of eigenlijk het afhandelen duurt even. Wij hebben een wegbrengcamper. Dit houdt in dat wij bij de fabriek een nieuwe camper hebben gekregen en deze brengen wij naar een startlocatie. Doordat het een nieuwmodel is zitten er vaak nog kinderziektes in. We hebben een hele lijst met punten die ontbreken of al kapot waren. Grappig was om te horen dat er nog een camper gebracht is met problemen aan de stuurbekrachtiging. Zijn wij dus niet de enige. Na een tijdje is alles geregeld en hebben we de extra miles betaald. Bij het wegbrengen krijg je een aantal miles die je ermee mag rijden. Wij hebben zo’n belachelijk grote route gereden dat wij daar ruimschoots overheen gegaan zijn. Dit is gelukkig geen probleem, alleen betaal je er wel voor. Tijdens het afhandelen hebben we een leuk gesprek met de twee dames van het verhuurbedrijf. We krijgen nog een leuke tip om te ‘ontbijten’. Doordat alles wat meer tijd in beslag neemt wordt het meer een vroege lunch, maar ook prima natuurlijk. Als alles geregeld is gaan we daar dus heen. De dames hadden zeker gelijk, we hebben er heerlijk gegeten. Vooral het home made bananenbrood is enorm lekker, zoals ze al zeiden.

Na onze vroege lunch vertrekken we naar het centrum waar ons hotel zit. Hoe dichter we bij het centrum komen, hoe bizarder het wordt. Vegas is moeilijk uit te leggen als je er nooit geweest bent. Je hebt er de strip, een lange straat, hieraan zitten alle hotels. De hotels zijn extravagant, over de top en gewoonweg bizar. Zo zijn er hotels die bv New York nagemaakt hebben, met Vrijheidsbeeld en al. Of Venetië, waar dus ook gondels te vinden zijn. In elk hotel is uiteraard een casino te vinden. Tel daarbij op dat er overal muziek is en felle uithangborden en je hebt een hysterische bende. Oja en dan vergeet ik nog de bergen mensen. Waar ook de nodige extravagante mensen bij lopen. We kijken onze ogen uit, en dat alleen al tijdens de taxirit. Ons hotel is een soort kasteel. De Efteling is er niks bij.

Nadat we ingecheckt zijn en Rik het heerlijk zachte bed uitgeprobeerd heeft ;-) gaan we weer op pad. We gaan naar het Neon museum. Dit museum is een soort begraafplaats van alle oude neon borden van Freemont en the strip. Het leuke is dat hier neonborden liggen van hotels en casino’s en dus ook van de eerste casino’s of van hotels/casino’s die er niet meer zijn. Sommige borden hebben ze gerestaureerd dus die doen het ook weer. S avonds is dit natuurlijk leuk om te zien, maar wij dachten we gaan op het heetst van de dag 😅. Heet is het zeker en de borden liggen op ene terrein buiten. Gelukkig hebben ze paraplu’s om een beetje schaduw te geven.

Na het museum zijn we naar The Strip gegaan. In het museum kregen we de tip om naar het flamingo hotel te gaan. Hier hebben ze allerlei vogels en eenden. Natuurlijk grappig om te zien. Een grote binnenplaats met water waarin schildpadden en eenden zwemmen, flamingo’s, pelikanen en nog veel meer. De afwisseling is enorm hier in Vegas. Je vindt er echt van alles. Hierna lopen we nog een stuk over The Strip. We eten nog even een hapje en kunnen zo meteen even bijkomen. Las Vegas is een stad die vol van energie is, maar door alle indrukken (en de hitte natuurlijk, 40 graden is best hotjes) ook energie kost.

Natuurlijk moeten we ook even naar het Venetië van Las Vegas. Het is echt bizar gemaakt allemaal. Hier struinen we even langs alle winkeltjes. Aan het eind van de middag zijn we er wel een beetje klaar mee (lees Dienke kan geen stap meer zetten). We gaan even terug naar het hotel om even bij te komen. Hierna springen we weer in een taxi om te gaan eten. We hadden nog een etentje te goed voor de verjaardag van Wouter. Het eten is er heerlijk en we genieten even lekker. Net in een iets rustiger straatje dus een beetje weg van alle massa drukte. Na het eten zoeken we die meteen weer op. Er zijn twee hotels die shows geven. Eentje heeft er en vuurshow en eentje met fonteinen. Super gaaf om te zien en helemaal nu het helemaal donker is.

Na de shows lopen we terug naar het hotel. Via de Eiffeltoren en het Vrijheidsbeeld. Alles kan hier.

Dienke is kapot dus die gaat lekker douchen en naar bed. Wouter en Rik wagen nog een gokje in het casino. En ook dan lekker naar bed. Kunnen we nog net een 4,5 uur slapen voor we weer naar huis komen.

1. Tineke:
    14 juni 2019
    Erg druk de Strip maar wel leuk om mee te maken. Fijn dat jullie nu zachte bedden hebben. Slaap lekker.
  2. Jonathan:
    14 juni 2019
    Waarschuwing voor Rik, pas op met de verwarming.... het kan wel eens van de muur komen. ;-)
  3. Simone:
    14 juni 2019
    Wat een mooie reis hebben jullie gemaakt met zoveel hoogtepunten en dan zo'n klapper aan het einde! Ook nog een klapper gemaakt in het casino? 😏😅
  4. Inge:
    14 juni 2019
    Welkom thuis voor zo meteen en dank voor het schrijven van dit blog, was erg leuk om mee te lezen!