Bryce

10 juni 2019 - Panguitch, Utah, Verenigde Staten

Sinds lange tijd mogen we uitslapen. Natuurlijk zetten we wel de wekker voor het geval we te lang slapen. Dus wekker op 8 uur en allemaal al eerder wakker....

we starten op ons gemakje op dus dat betekend pannenkoeken als ontbijt!!

Heerlijk in het zonnetje ontbijten, genieten hoor.

Als alles weer opgeruimd en spik en span is vertrekken wij. Vandaag rijden we richting Bryce National Park. Onze camping ligt in Panguitch. Een klein dorpje een stukje verder dan Bryce. Doordat we weer een tijdzone ingaan is het hier weer een uur later. Dus we komen zo rond half vier aan op de camping. Hier drinken we even wat en eten een hapje.

We besluiten alvast richting Bryce te gaan zodat we alvast wat informatie hebben. De weg ernaartoe is erg mooi. We rijden door Red Canyon heen wat prachtig is. Eenmaal bij het Bryce aangekomen gaan we naar het bezoekerscentrum. Het centrum is erg uitgebreid en zeer informaties. Ook is er een mooi film over het park. Hierin wordt het ontstaan van de rotsformaties in Bryce uitgelegd. Bijzonder om te horen dat de rotsformaties zo snel veranderen door de strenge winters en regen. Met snel praten we over bv 15 -20 jaar wat voor rotsformaties zeer snel is.

Door vulkanen, aardbevingen en aardverschuivingen zijn er zeer kenmerkende rotspilaren ontstaan. Deze worden hoodoos genoemd. Dit komt bij de indianen vandaag. Hoodoo betekend zo iets als versteende mensen. Als je door je oogharen er naar kijkt snap je dat helemaal. Na het bezoekerscentrum en de film rijden we naar een uitkijkpunt. Hier zijn de hoodoos al te zien. We blijven ons verbazen dat elk park hier weer zo anders is. De natuur is hier ook zo enorm anders dan je in Europa, laat staan Nederland, vindt. We genieten even van ons prachtige uitzicht waarna we weer richting Panguitch gaan. Vanavond gaan we hier lekker eten. We wilde graag naar een restaurant gaan die we aangeraden hebben gekregen door andere reizigers, helaas is het op zondag dicht. Op aanraden van de campingeigenaar gaan we naar een ander plekje dat nog maar een week open is, maar goed schijnt te zijn.

We eten hier ook heerlijk.

Voldaan settelen we ons op de camping. Terwijl Rik koffie zet en Dienke gaat douchen (even al dat woestijnzand er af) doet Wouter de was. Wisten jullie al dat Wouter de wasman van de vakantie is?

Voor morgen staat Bryce dus op de planning. We kijken er enorm naar uit! Dus morgen meer.

1. Arie:
    10 juni 2019
    Fijn om een rustig dagje te hebben en alvast een hoodoo voorproefje te krijgen , de pancakes zijn blijkbaar erg geliefd. Als ik het me goed herinner is de weg door Bryce ook prachtig , hebben jullie die ook gereden ? Prachtige foto’s en die roepen mooie herinneringen op
    Veel plezier !
  2. Jo:
    10 juni 2019
    Super mooie foto's! Wel apart ook steeds weer doe tijdsverschillen! Voor nu slaap lekker en veel plezier weer morgen! 😘
  3. Henny:
    10 juni 2019
    Het blijft mooi om te zien en te lezen. Er is toch wel Maple siroop bij de pancakes?
    Die foto met de weg erop hebben wij ook.
    Geniet nog maar even dan kunnen wij nog even meegenieten. Veel plezier en slaap lekker.
  4. Diny:
    10 juni 2019
    Alweer prachtige plaatjes! Wat een verscheidenheid aan natuur heeft Amerika. Veel plezier nog.
  5. Tineke:
    10 juni 2019
    Heerlijk zo'n dagje. Heb je ook nodig om alle indrukken te verwerken en om aan tijdzones te wennen. Veel plezier verder. Nu is het nog rustig, straks in Vegas niet meer.
  6. Marije:
    10 juni 2019
    Weer prachtige plaatjes hoor!! Nog een paar daagjes genieten, maar met een wandeling door Bryce gaat dat echt wel lukken. Die arena's zijn zo mooi en dan met blauwe lucht, supermooi contrast. En Wouter de wasman van DE vakantie, gewoon doortrekken naar het dagelijks leven Dienke 😆