Dinsdag

12 juni 2019 - Paradise, Nevada, Verenigde Staten

Tijd te kort en plannen te over. Dus we staan weer op tijd op. Voor we vandaag naar Las Vegas rijden, gaan we eerst naar Valley of Fire. Het ligt op de route dus dat komt goed uit.

Het is maar een uurtje rijden vanaf de camping dus we zijn er redelijk snel. Bij het bezoekerscentrum aan gekomen krijgen we te horen dat het te heet is om een hike te maken. Nu heeft dit park meerdere korte hikes. Zelfs die worden vandaag afgeraden. Natuurlijk hadden we zelf ook al gevoeld dat het alles behalve frisjes is. Gelukkig is dit park ook erg mooi vanuit de camper. Zoals de ranger zegt, gewoon lekker rijden en veel mooie foto’s maken. Dat wordt ons doel dan ook maar vandaag. Het park is niet zo groot en zeker zonder de hikes prima in een paar uur te doen. In het bezoekerscentrum worden we verrast over de hoeveelheid dieren die hier nog leven. Alles lijkt zo dor en kaal, en bovenal, heet!!! dat daar toch weinig kan leven. Maar niets is minder waar. Het zit hier weer bomvol slangen. Gelukkig het meeste niet giftig. Verder veel verschillende hagedissen en salamanders, eekhoorntjes, heel veel vogeltjes, vossen, soort bergschapen/geiten en nog veel meer. We zijn benieuwd wat we allemaal tegen gaan komen.

We zijn de bocht nog niet om of daar staan al meerdere berggeiten. Ze kijken ons eigenwijs aan en maken zelfs nog een sprongetje met deze hitte. Oja, met die hitte waar ik het steeds over heb bedoel ik ruim 40 graden. Het is warm, heel warm. Weinig tot geen wind en dan tussen de bergen die ook nog eens enorm opwarmen. Goed het is dus warm en we springen alleen af en toe uit de camper om een foto te maken. Op een punt lopen Rik en Dienke een klein stukje om wat foto’s te maken. We snappen meteen waarom holen wordt afgeraden. Het is super heet, binnen no-time beginnen we te zweten als een otter en voelen wij de grond branden onder onze voeten. Gelukkig zijn de foto’s mooi 😉.

Er zijn hier veel rood/oranje rotspartijen en delen waar een kleur verloop is van grijs- aubergine- rood-geel. Het is prachtig om te zien. Wat ook bijzonder is dat hier rotstekeningen te vinden zijn van de indianen van 4000 jaar oud. Heel bijzonder!

Begin van de middag verlaten we de zinderende hitte en rijden we richting Las Vegas. Halverwege de middag komen we op de camping aan. We hebben nog even geprobeerd om naar een outletcentrum te gaan, maar helaas paste onze camper nergens. Dus zijn we naar de camping gegaan. Hier hebben we de camper opgeruimd, leeggehaald, koffers ingepakt, een verkoelende duik genomen en de camper schoongemaakt. Morgenochtend gaat ze al weer terug. Veels te snel natuurlijk. Na en lekkere laatste barbecue maaltijd maken we ons klaar om naar Las Vegas te gaan.

We gaan naar Downtown, Freemont street. Een bekend plekje in Las Vegas dat zeker s avonds erg levendig schijnt te zijn.

We kijken meteen onze ogen uit. Er is constante live muziek van verschillende artiesten/bandjes, overal zijn optredens van mensen op straat. We zien de meest bizarre dingen, het lijkt een soort freakshow hier. Het is een kakofonie van geluid met overal felle lichten en lichtreclames. Het is iets dat je eigenlijk niet kan vergelijken met iets anders. Bizar.

Aan Freemont street zitten een aantal van de oudste en eerste casino’s van Las Vegas. Daar moeten we natuurlijk ook even heen. Meteen mogen we alle drie een keertje gratis meedoen. We winnen niets maar krijgen wel een bon om verderop in het casino tien pogingen te wagen. Dat willen we natuurlijk wel. Ook bij die tien pogingen vallen we niet in de geldprijzen maar we winnen wel een foto. Er ligt in het casino $1.000.000,00 ingepakt in een soort plastic piramide. Hier mogen we mee op de foto. Waarschijnlijk is dit het meest dichtbij dat wij ooit bij zo’n geldbedrag zullen komen.

Nog even blijven hier in Amerika zouden wij wel willen, maar we komen gewoon vrijdag naar huis hoor.

1. Ria:
    12 juni 2019
    Goede reis terug
  2. Tineke:
    13 juni 2019
    Wat een prachtige reis met vele indrukken. Fijn dat we via dit blog mee konden genieten. Goede reis terug.
  3. Inge:
    13 juni 2019
    Hoe zouden die Indianen daar geleefd hebben vraag ik me af, in zo’n verschrikkelijke hitte zonder airco, pfff! Wat gaat het snel zo’n reis hè, nog ff genieten maar!
  4. Jo:
    13 juni 2019
    Geniet van de laatste avond! Bereid ze daar in Vegas maar alvast voor op mijn komst later dit jaar😏 Alvast een hele goede terugreis en tot vrijdag😘
  5. Arie:
    13 juni 2019
    Wat gaat de tijd toch snel , bijna alweer naar huis 😛
    Geniet nog even van de hitte 😊😊 en van die bijzondere gekke stad LA en goede reis
    Tot morgen
  6. Henny:
    13 juni 2019
    Goede reis terug en tot morgenochtend. Ik zal bij de deuren staan maar zonder spandoek.
  7. Diny:
    13 juni 2019
    Wat een prachtige mooie reis hebben jullie gemaakt en wat hebben jullie veel gezien en meegemaakt!
    Goede reis terug.
  8. Marije:
    13 juni 2019
    Goede reis terug!! Ik hoor natuurlijk graag de verhalen nog in het eggie!!!

Groetjes Marije
  9. Tineke:
    13 juni 2019
    Ik heb genoten van de verhalen!! Goeie reis terug!!👍🏼👍🏼
  10. Clarinda:
    13 juni 2019
    Zit er al weer op 😳😳.... wat een snelheid en wat hebben jullie veel gezien/gedaan!!! Goede reis terug 😘