Laatste camping

26 oktober 2016 - Newark, New Jersey, Verenigde Staten

Tja daar sta je dan, op een camping zonder wifi. Van meerdere van jullie hebben we al begrepen dat jullie ons gemist hebben, hele ochtendrituelen waren ineens verstoord, nachtdiensten leken uren te duren en menigeen liep de gehele dag moedeloos rond. Onze welgemeende excuses, dit was natuurlijk nooit de bedoeling. Jullie begrijpen vast dat het voor ons ook geen pretje was, want ja wat moet je dan ineens 's avonds in de camper.... gelukkig hebben we het overleefd en jullie hopelijk ook.

Vandaag onze laatste echte reisdag. We hebben de nodige uurtjes rijden voor de boeg. Deze keer doen we het zonder leuke uitjes tussendoor en gaan we in één keer, op koffie en lunchpauze na, door naar de camping. We hebben een camping uitgezocht in New Jersey, een klein uurtje rijden hier vandaan mogen we morgen de camper wegbrengen.

Tijdens de reis komen we weer verschillende roadkills (doodgereden dieren) tegen. Op zich niets vreemd zullen jullie nu denken, tenslotte zie je in Nederland ook wel eens een dood konijn of een eend liggen.  Het blijft echter bijzonder om wasberen, hele herten (en die zijn dan toch wel echt heeeeel erg groot!) en vandaag zelfs een wolf te zien. Tja ze zeggen wel eens dat alles in Amerika groot is, nou wat betreft de aangereden dieren langs de kant van de weg geldt dat zeker ook.

Met onze rit van vandaag komen we in weer een nieuwe staat aan. Onze route voert ons een stuk door Pennsylvania, de achtste staat van onze reis. In Pennsylvania gaan we over een bergkam en zelfs door een berg heen via een lange tunnel. Wat daar wel erg mooi aan is, we laten alle bewolking achter ons en rijden zo de blauwe lucht tegemoet. Een welkome afwisseling na dagen bewolking. We warmen er allemaal letterlijk van op.

Tegen half vier komen we op de camping aan. De camping ligt geweldig, in een bos en aan een meertje. Ook wel eens leuk om met licht op een camping aan te komen en nu dus al zien hoe de camping er uit ziet ipv morgenochtend.

Als de camper staat en we lekker wat gedronken hebben gaan Arie, Rik en Dienke even een wandelingetje over de camping maken. Henny begint alvast met haar koffer inpakken. Na een deel van de camping gezien te hebben gaat Arie Henny helpen en lopen Rik en Dienke nog even door. Even door dachten we.... we hadden de hoop de hele camping over te lopen. Na al twee kilometer gelopen te hebben en nog maar net over de helft te zijn, besluiten we toch maar weer terug te gaan naar de camper. Ondertussen zijn Arie en Henny zo goed als klaar met hun koffers en kunnen we die van ons gaan inpakken. Binnen een uur zijn we klaar en kunnen we gezellig gaan eten. Vanavond wordt een lekker rustig avondje, koffie drinken, lekker hangen en ons psychisch alvast voorbereiden op onze echte laatste dag hier in de USA. Onze laatste dag van onze geweldige roadtrip, a trip of a lifetime.

1. Ellen:
    27 oktober 2016
    Nog heel veel plezier deze laatste dag en een hele goeie reis en ✈️. Take good care!
  2. Diny:
    27 oktober 2016
    Fijn weer wat van jullie te lezen. Ik heb genoten van al jullie reisverhalen. Een hele goede reis/vlucht morgen/vandaag.
  3. Thijs en Mary:
    30 oktober 2016
    Wat een geweldige ervaring/vakantie hebben jullie gehad, en wij ook, dankzij de leuke en vooral gezellige verhalen. Maar jullie weten, oost,west, thuis best. Graag tot de volgende reis.