Avonturen beginnen

25 mei 2019 - Rock Island, Verenigde Staten

Ondanks, of misschien wel dankzij, het smalle bedje hebben we allemaal prima geslapen. Rik heeft vannacht weinig last van Wouter gehad maar heeft Wouter even goed terug gepakt. Eén groot snurk gebeuren hier. Gelukkig slaapt Dienke gewoon dus die heeft er geen last van.

Rik en Dienke zijn ontbijt mensen, wij kunnen echt niet zonder. Wouter kan gerust pas om een uurtje of 10/11 ontbijten dus gaan Rik en Dienke ontbijten. Hollanders als wij zijn nemen wij wel een rugzak mee om ook voor Wouter een ontbijtje bij elkaar te sprokkelen 😉

Het ontbijtje is heerlijk en zo af en toe verdwijnt er een appeltje of wen croissantje in de rugzak. Hier hebben wij ook WiFi en lezen wij dat Henny meteen doorhad waar de fontein zo bekend van is. Het is inderdaad de Buckingham Fountain en deze is bekend van de tv serie Married with Childeren. Wij hadden zelf ingezet dat Arie het zou raden aangezien hij dit vroeger graag keek. Maar Henny, je prijs komt er aan.

Na het ontbijt checken wij uit en gaan we naar de bus. De bus brengt ons in 2,5 uur naar de plek waar allemaal glimmende nieuwe campers staan te wachten op een nieuw avontuur.

Glimmende.... echt glimmend is de camper al niet meer. Het terrein waar de camper op staat is vrij modderig en de camper ook. Helaas van binnen ook niet helemaal schoon dus dat wordt soppen als we op een camping zijn gesetteld.

Na een grondige check waar meteen al wat gebreken naar voren komen gaan we op pad.

Overigens is de organisatie blij met alle punten die wij aandragen. Zoals ze zelf zeggen, voor ons is het ook een leerproces om deze nieuwe campers de weg op te sturen. Hun leerproces gaat ons geklungel worden... kamperen met een camper zonder wiggen om de camper waterpas te zetten, geen stoeltjes om buiten te zitten en geen adapter zodat wij op de diverse campings aangesloten kunnen worden op het stroomnet (de kleine dingen die niet kloppen oid zullen we jullie besparen). Behalve op weg om km te maken gaan wij dus ook op weg naar een grote supermarkt. Inkopen doen en meteen proberen die spullen te scoren.

Na een paar uur rijden maken we de balans op. De mannen denken nog wel even verder te kunnen rijden. Bij het zoeken naar de camping houden we daar rekening mee. Als we de camping bellen om een plekje te reserveren blijkt de kamping vol te zijn. Maandag is het Memorial Day. Op deze dag denken/herdenken de Amerikanen iedereen die hun dierbaar is en zij zijn verloren. Dat betekend dat iedereen vrij is. En wat doen Amerikanen met een lang weekend? Juist, zij trekken er op uit en verblijven op campings. Wij zoeken verder en vinden een camping die nog een uur verder rijden is. Gelukkig is hier plek. Wat wel jammer is is dat de prijzen in dit weekend ook meteen omhoog gaan. Daar gaat ons gokgeld voor in Las Vegas 😉.

Onderweg stoppen we even bij een Walmarkt. Een Walmarkt is een enorme supermarkt waar ze ook kleding, speelgoed, kampeerspullen etc etc hebben. ‘Even snel’ boodschappen doen zit er hier niet in. Sowieso al niet de eerste keer aangezien wij alleen nog een paar liga’s hebben en dus alles moeten kopen. Van een theezakje tot aan water. Ivm de vrije dagen nemen wij maar meteen genoeg eten mee voor het geval de supermarkten de komende dagen ook dicht zijn.

Gelukkig hebben ze hier ook campingstoeltjes, een adapter, kledinghangers (zo handig een hangkast zonder hangertjes) en een garde. Wouter en Dienke willen hun cappuccinootje s ochtends niet missen natuurlijk.

Om zeven uur lopen we de winkel uit. We moeten nu nog een uur rijden naar de camping en besluiten hier maar alvast iets te eten bij onze grote vrienden van de Mac. Over een uur nog moeten koken, poetsen en koffers uitruimen is wellicht niet zo handig. Nu hoeven we alleen nog maar die laatste twee dingen te doen.  Oja, en maar meteen opzoek naar campings voor de komende dagen. Staan die maar alvast vast.

Herten: 6

Waarvan levend: 5

Vermoeide voeten: 0 (vandaag even geen 15km hoeven lopen)

Tijdzones: 2

Staten: 3  (Indiana, Illinois, Iowa)

1. Arie:
    26 mei 2019
    Eens even kijken of ik nu wel als eerste kan posten, gisteren lukte dat niet en daarom was Henny mij dus voor . Jammer dat de camper uitrusting niet compleet was , welk type hebben jullie eigenlijk ?? Ben benieuwd naar de nieuwe avonturen tijdens jullie volgende lange reisdag en het wild wat jullie dan zien . Geniet ervan
  2. Henny:
    26 mei 2019
    Gelukkig is er de Walmarkt voor het ontbrekende materiaal. Ik ben benieuwd naar de camper. Hij lijkt groot,.
    Tot morgen ochtend als we elkaar weer treffen in de blog.
  3. Marian en Adrie:
    26 mei 2019
    Na wat "opstartproblemen" met een onvolledige camperinrichting , is de reis nu echt begonnen.
    Geniet ervan en morgen lezen we jullie nieuwe avonturen weer.
  4. Ans:
    26 mei 2019
    Alles is te koop dat zie je maar weer.Ik ben benieuwd hoe de camper er uit ziet ,daar volgen vast wel foto’s van.Om te rijden ziet hij er relaxt uit ,lekker met de benen op de bank!
    Hopelijk is het bed nu iets groter als de twijfelaar en hebben jullie goed geslapen na zo’n lange dag.Tot morgen.
  5. Jo:
    26 mei 2019
    Balen dat niet alles compleet was! Maar ach, een Walmart leeglopen is ook wel eens geinig toch?! Nu is het voor het echie! Ennuh, eten jullie hert morgen? ;)
  6. Linda Stapel:
    26 mei 2019
    Leuk verhaal en gaaf je eigen huis mee! Geniet ze
  7. Tineke:
    26 mei 2019
    Heerlijk shoppen in de Walmarkt. Goede herinneringen.