Lekker tuffen met de wagen

26 mei 2019 - Sioux Falls, South Dakota, Verenigde Staten

Ons eerste nachtje in de camper. Wouter en Dienke hebben prima geslapen. Hun bed bevindt zich in de slide-out. Een slide-out is een deel van de camper dat kan uitschuiven. Hierdoor wordt de camper nog groter.  Rik slaapt boven de bestuurderscabine. Helaas lijkt dit ‘matras’ wel een plank. Rik heeft dan ook niet heel lekker geslapen. Als een oud mannetje komt hij naar beneden geklommen. Dat wordt dus weer een bezoekje aan de Walmarkt, deze keer gaan we kijken voor een opblaas matrasje dat we op het bed kunnen leggen.

Vannacht heeft de camper zijn regenproef gehad. Het lijkt er op dat hij volledig waterdicht is. Gisteravond toen wij gesetteld waren flitste het al als een malle om ons heen. Toen Dienke dit wilde filmen voor jullie begon het echt te stormen en is ze ook maar weer snel naar binnen gegaan. Een aantal mensen hadden een kampvuurtje bij hun camper en de vonken vlogen dan ook in het rond. Vannacht hebben we pittige buien gehad. Onweer en heel veel regen. Er was gister al een overstromingswaarachuwing en sommige wegen in dit gebied zouden dicht zijn. De camping ligt aan een meer en vanochtend konden wij ook goed zien waarom er een overstromingswaarachuwing was. Op meerdere plekken was het meer buiten zijn oevers getreden. En dan is dit nog niet eens een rivier.

Na een lekker ontbijtje in de camper gaan we op pad. Vandaag hebben we een lange reisdag voor de boeg. We willen vandaag, om even meters te maken naar Sioux Falls. Dit is een flink stuk rijden, maar in het eerste stuk is weinig wat wij willen zien. Dus willen we nu even meters maken. We gaan dan ook een beetje op tijd weg zodat we hopelijk iets eerder op de (nu reeds gereserveerde 😉) camping aankomen.

Al snel passeren wij de Missisippi rivier en zien wij dat deze aan alle kanten enorm ver buiten zijn oevers is getreden. Overal waar wij rijden (in een straal van 10km om de rivier) staat het land onderwater. Het sneue hiervan is dat de dieren die in de rivier leven ook dichter bij de weg komen. We zien dan ook meerdere dode schildpadden liggen.

Zodra wij wat verder bij de rivier vandaan komen is het land weer een stuk droger. Het zonnetje komt ook weer langzaam door.

Trouwens, hadden wij al gezegd hoe leuk we het vinden dat we zo veel trouwe lezers hebben. Van meerdere horen wij dat zij hun dag beginnen met het lezen van ons blog. (Of dit s nachts doen tijdens het voeden van de jongste telg). Wij beginnen onze dag met het lezen van jullie reacties, mits de WiFi het toelaat. Erg leuk om elke keer te lezen.

Ondanks dat het een lange rijdag is vandaag rijdt het allemaal lekker door. Af en toe stoppen we om koffie te drinken of een broodje te eten. We zitten dan heerlijk op onze nieuwe campingstoeltjes voor de camper in het zonnetje. Echt genieten!

Wat ook genieten is, als Dienke en Rik samen voorin zitten. Lekker mee zingen met de radio. Wouter waardeerde onze zangkwaliteiten iets minder 😉.

De camping die wij hebben vandaag ligt enorm idyllisch. Meteen naast de snelweg 🙈. Ach, wellicht dat de voorbij razende auto’s het gesnurk van de mannen overstemd 😉.

Vanavond hebben we voor het eerst een lekker lui avondje. Kopje koffie, spelletje en even verder niks. Heerlijk!!

Ps: We krijgen van meerdere mensen berichten over de orkanen en storm. Gelukkig zijn die ver bij ons vandaan en ook niet op de plaatsen waar wij heen gaan. Wij houden dit natuurlijk zelf goed in de gaten, ook omdat in het gebied waar wij nu zitten overstromingen zijn. Ik bedoel dan overstromingen zoals eerder hier beschreven. Dus rivieren die buiten hun oevers treden. Het valt voor ons dus mee, dus maak jullie maar geen zorgen!

1. Janine:
    27 mei 2019
    Wat een mooie camper en fijn dat jullie hebben genoten van de reis van vandaag. Wens jullie een fijne avond en een goede nacht toe.
  2. Jo:
    Vind ik leuk 👍
  3. Ans:
    27 mei 2019
    Prima camper voor slanke europeanen,je moet dan ook geen fastfood etende Amerikaan zijn dan pas je er niet zo makkelijk in lijkt mij.vandaag een hele fijne reisdag gewenst.🚍💋
  4. Henny:
    27 mei 2019
    Gelukkig hebben jullie alle drie zwemdiploma’s met al die overstromingen. 😂
    Ik hoop dat het slapen strak wat beter gaat voor Rik.
    Veel plezier en veel veilige kilometers.
  5. Tineke:
    27 mei 2019
    De eerste nacht in een vreemd bed valt niet altijd mee. Fijn dat de reis tot dusver naar wens gaat. Veel zang- en rijplezier (jullie zijn bij de jeugdband van harte welkom) en geniet verder van jullie reis. Leuk om zo mee te lezen.
  6. Tineke:
    27 mei 2019
    Wat een gezellig verhaal weer, ben niet jaloers hoor....Prachtige camper ook, hoop dat Rik toch wat comfortabeler kan slapen vannacht. Doe voorzichtig en geniet, ik geniet
    mee met jullie!!
  7. Roel:
    27 mei 2019
    leuk verhaal Dienke, leest lekker weg! mooie camper ook, dat slapen went Rik ook vast wel aan. Bovendien heb je ook recht op een beetje ontbering,ha ha. Veel plezier vandaag en een voorspoedige rit!
  8. Jonathan:
    27 mei 2019
    Wel handig zo'n opblaasbaar matrasje met al die regen. ;) Veel plezier en ook ik lees mee.
  9. Clarinda:
    27 mei 2019
    Supertof om te zien en te lezen! Hou idd het maar goed in de gaten dat weer, er is niets zo verraderlijk als....
    Even een dagje fiks wandelen, dan slaapt Rik hopelijk ook wat beter 😉 maar hopelijk werkt het extra matrasje! Komt er een playlist van jullie succesnummers in spotify 🤣? Kunnen wij ook meezingen 💁🏼‍♀️🤪
  10. Oma en Opa:
    27 mei 2019
    Al is het achterop, vanwegehet tijdsverschil, wij reizen gewoon mee en genieten zo van onze kleinkinderen en Amerika . Veel plezier en liefs van Oma en Opa.
  11. Arie:
    27 mei 2019
    Arme Rik , lijkt wel een straf ( blaren , snurken , hard matras) weet je zeker dat dit vakantie is ??? Spannend om al dat water te zien maar mooi dat het zo lekker doorrijdt, maar wat wil je ook met twee superchauffeurs . Veel plezier vanavond met jullie spelletjes