Bey bey Grand Teton

3 juni 2019 - Montpelier, Idaho, Verenigde Staten

Ondanks dat we gisteravond te horen kregen dat er al een paar dagen elke ochtend een grizzlybeer op de parkeerplaats van de camping loopt (erg dicht bij ons plekje) hebben we allemaal prima geslapen. En ‘s ochtends geen grizzly gezien.

We verlaten ons mooie plekje midden in het bos in Grand Teton NP. Opzoek naar mooie plekjes. Het eerste waar wij naartoe willen is Signal Mountain. Dit ligt ongeveer in het midden van het park. Deze berg geeft een prachtig uitzicht over dit park. Via een mooi slingerweggetje slingeren we naar boven. Bij het eerste uitkijkpunt kijken we onze ogen uit. Het uitzicht is spectaculair. Weidse vlaktes met aan de ene kant groene bergen en aan de andere kant grillige rotsbergen met sneeuw. Prachtig om te zien. We kunnen nog een stukje hoger en rijden daar naartoe. Als we daar bijna zijn spotten we in het bos een edelhert met haar jong. Zo te zien is het jong net geboren, nog wat nat en wankel op de pootjes. Geweldig om dit van zo dichtbij te kunnen zien.  Net de bocht om is er een marmot (lijkt op een marter) die voor ons poseert. Nog maar net op pad maar ons portie wildlife hebben we alvast binnen 😁.

Het uitzicht hier is ook weer geweldig. We genieten even van deze pracht en beginnen dan weer aan onze tocht naar beneden en richting de uitgang naar het park.

Uiteraard verlaten we het park niet voor wij bij Jenny Lake geweest zijn. Dit mag natuurlijk niet ontbreken. Helaas bevinden we ons in het gezelschap van een stel kreupelen op het moment dus echt ver lopen lukt niet echt. We maken een kleine wandeling, want we willen natuurlijk wel wat zien van dit mooie meer dat pal aan de bergen ligt. Het is er echt prachtig.

Met dat ik het schrijf bedenk ik dat ik enorm in herhaling val. Maar de natuurschoon die wij de afgelopen dagen hebben mogen bewonderen is spectaculair. Zelfs de foto’s doen de pracht hier geen recht. Als je ooit in de gelegenheid bent raad ik je echt aan om er heen te gaan. Het is overweldigend, zo anders dan Nederland en maakt dat je er stil van wordt.

Als we het park verlaten rijden we na een tijdje het stadje Jackson in. We hadden al gehoord dat het een gezellig stadje is die een beetje western aandoet. Dat klopt, het is zeker een leuk stadje en we banjeren er dan ook even lekker doorheen. We strijken neer op een terrasje waar we lekker eten. Na nog wat langs de winkeltjes gestruind te hebben halen we nog een ijsje voor we weer verder rijden.

Ook deze keer kiezen we voor een senic byway. Dat betekend dat we weer een mooie route hebben waarbij we van het ene National Forest in het andere rijden. Grappig om te zien dat hier veel meer loofbomen zijn. De afgelopen dagen reden we voornamelijk tussen de naaldbomen. We zaten daar beduidend hoger dan dat we nu zitten.

Onderweg krijgen we nog een flinke bui over ons heen. We zagen hem al hangen tussen de bergen. Gelukkig hebben wij niet de onweer die we zagen flitsen naar alleen wat regen. Tegen de tijd dat we bij onze camping in Montpelier zijn is het weer droog. We kunnen dus gewoon weer lekker barbecuen.

Hoe druk alle vorige campings waren, zo rustig is deze. Er staan nog een handje vol campers en we kunnen onze plek dan ook uitkiezen. We zoeken een plekje uit naast een riviertje, het komt erg idyllisch over. Hopelijk denken we daar morgenochtend nog zo over als we de hele nacht naast een snel stromend riviertje hebben gestaan. Eens kijken wie het vaakst moet plassen 😉.

We eten lekker buiten, naast ons idyllische riviertje. Om elkaar te verstaan moeten we wel hoed hard praten. Leuk hoor, zo’n mooi plekje 😉.

S avonds maken we nog even een kort wandelingetje over de camping. Die ligt toch wel erg leuk zo hier.

1. Ria:
    3 juni 2019
    Kijk uit naar de foto,s. En wie moest het vaakst er uit?😴
  2. Ans:
    3 juni 2019
    Mooi park en veel te beleven.Op naar de volgende ,zou deze ook zo spannend zijn?
    Goede reis en veel plezier.
  3. Marije:
    3 juni 2019
    Rustige camping, plekje naast een riviertje, lekker BBQ-en, wat een leven!!! Een paar kreupelen, wat is er gebeurd? En die herhalingen vallen best mee hoor 😉 We weten zo in ieder geval dat het nu al een schitterende reis is.
  4. Inge:
    3 juni 2019
    Ik ben ook nieuwsgierig naar de kreupelen? Toch door een bizon op de hoorns genomen?
  5. Jo:
    Gelukkig geen beer aan de ontbijttafel erbij! Wel spannend! Gave foto's weer! 😍
  6. Henny:
    Prachtige foto’s.
    Veel plezier met de volgende reisetappe.❤️❤️❤️