Autopech 2.0

4 juni 2019 - Salt Lake City, Utah, Verenigde Staten

Viel dat even mee. Eigenlijk is niemand vannacht wakker geworden van de rivier. Misschien waren we allemaal ook wel te moe van alle indrukken van de afgelopen dagen.

We beginnen de dag met het favoriete ontbijt van de mannen, Amerikaanse pannenkoeken. Goed begin voor de dag. We hebben ook een hoop te doen. We willen vanochtend eerst naar Fossil Butte, hier zijn veel fossielen te bewonderen. Daarna rijden we door naar Salt Lake city. Gier zitten twee bedrijven die series op tv hebben die beide mannen volgen. Super leuk om daar even langs te gaan natuurlijk. Daarna scheuren we door tot onder Salt Lake om daar te overnachten. Dus pannenkoeken op en gaan!

Via een leuke route rijden we naar Fossil Butte. Fossil Butte is vroeger (miljoenen jaren geleden) een meer geweest. Door de vorm van het meer en de gebeurtenissen in de wereld is het een verzamelplaats van fossielen geworden. Al vanaf de late 1800 worden de fossielen opgegraven. De laatste tientallen jaren zijn ze steeds beter geworden in het duurzaam opgraven en bewaren. In het bezoekers centrum is een hoop informatie te krijgen over deze opgravingen. Ook is er een film over hoe al haren deze fossielen worden opgegraven en er uit gehaald. Het centrum hangt vol met fossielen. We kijken onze ogen uit! Spectaculair om te zien en erg bijzonder.

Er is in de omgeving een mooie hike waarbij je langs het gebied komt waar de opgravingen zijn. Deze willen we gaan lopen dus we rijden naar het startpunt om daar eerst een bakkie te doen voor wij beginnen.

Toen we vanochtend aankwamen bij het bezoekers centrum merkte Rik dat de stuurbekrachtiging uitviel. Wouter heeft nu naar het beginpunt gereden en ook hij merkt dit. Zo’n camper is best zwaar en als de stuurbekrachtiging het de ene keer wel doet en dan weer ineens niet kan dat erg lastig zijn. We gaan dus eerst maar even bellen met de organisatie van de verhuur. Na een tijdje worden we terug gebeld. Omdat we onderweg zijn naar Salt Lake City hebben ze daar een garage gebeld en een afspraak gemaakt. Morgenochtend om  8 uur worden we verwacht. Dat wordt een gezellig begin van Wouters verjaardag. Dat is ook zo iets, je zal toch jarig zijn én in Amerika op vakantie met Rik én Dienke. Die dag kan natuurlijk sowieso niet stuk. De pomp van de stuurbekrachtiging waarschijnlijk wel 😉.

We houden wel van verandering en besluiten dan nu ook maar de kant van Salt Lake op te gaan. Het is tenslotte ook nog even rijden. En we moeten nu mogelijk ons programma aanpassen doordat we een dag langer in Salt Lake zijn. Om vier uur komen we aan bij Dieselbrothers. Zij zijn van een tv programma op Discovery. En zoals jullie wellicht al vermoeden doen zij veel net dieselmotoren. Ooit zijn ze begonnen met het leveren van onderdelen voor dieselmotoren. Later zijn ze bizarre auto’s gaan maken. En met bizar bedoel ik vooral, enorm groot! Het is grappig om hier even rond te lopen. Helaas is de werkplaats niet voor toeristen, wij zijn natuurlijk niet de enige die hier even langs komen. Wel is er een enorme ruit geplaatst zodat je wel alles kan zien.

Eenmaal terug in de camper blijkt dat er geen tijd is om naar het tweede bedrijf te gaan ivm de openingstijden. Omdat we morgen toch nog hier zijn doen we dat morgen ipv ons nu enorm haasten. Dus lekker even inkopen doen en dan naar de camping. Gelukkig heeft Salt Lake City midden in de stad een camping op maar tien minuutjes rijden van de garage.

Helaas voor ons iets minder idyllisch als gisteravond maar wel prima.

We reserveren hier een barbecue en gaan vanavond lekker barbecuen. Het voordeel is dat het hier nu wat warmer, zowel overdag als s avonds. Dus we kunnen heerlijk buiten eten en daarna lekker buiten een bakkie drinken met een spelletje. (En natuurlijk vroeg naar bed want we moeten vroeg op morgen!)

oja, we blijven al die reacties super leuk vinden!

@ Inge, ik ben zeker blij dat de mannen dit eigenlijk altijd doen. Hoewel ik nu toch ook wel even moest assisteren.

@ Ans, bedoelde je dit met of er nog iets spannends zou gaan gebeuren?

@ Marije en Inge: tja kreupel.... Rik heeft in de eerste dagen Chigago zijn voet overbelast. De ene dag loopt hij wat soepeler dan de andere.... en Dienke heeft altijd wat natuurlijk. Volgens het consult dat ik met Nederland gehad heb heb ik vermoedelijk een beknelde huidzenuw in het bekken. Dit geeft enorme pijn in het bovenbeen. Lopen gaat wel maar is extreem pijnlijk. Met de tips die ik gekregen heb ik de pijn al wel iets minder.

@ Arie, met de oostkust is het al helemaal niet te vergelijken!

@opa en oma, Wat zijn jullie toch hip dat jullie meelezen en ook nog reageren!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Arie:
    4 juni 2019
    Wouter wat een dag om nooit te vergeten , jarig , bijzonder getal, Amerika samen met Dienke en Rik . Dit moet een groot feest worden van harte gefeliciteerd. Jammer dat de dieselbrothers 🏎 de camper niet even konden herstellen , hadden ze vast een “ update” aan de motor gedaan 🚌 😀😀.
    Nu even naar de gewone garage, nog even spierballen tonen met sturen maar dan komt het vast wel goed ! Zouden ze ook een leen auto hebben ? 😃

Indrukwekkend al die fossielen en natuurlijk de leuke foto’s
  2. Henny:
    4 juni 2019
    Je zal toch maar jarig zijn, 40 worden en in Amerika zitten. Er kan nog maar 1 betere plek zijn om dat te vieren en dat is natuurlijk hier thuis bij je familie en vrienden. Helaas moeten wij het zonder je doen. 😢😢😢.
    Maar desalniettemin VAN HARTE GEFELICITEERD MET DEZE PRACHTIGE LEEFTIJD. Een hele fijne dag en de bbq ervaringen komen vast nog van pas, als jullie mannen, jullie cadeau gaan inwisselen voor bbq kennis.
    Schitterend verhaal en foto’s en nu maar hopen dat jullie nog op tijd in Vegas aankomen. XXX
  3. Marian en Adrie:
    4 juni 2019
    Wouter van harte gefeliciteerd. Deze verjaardag in Amerika zal je niet snel vergeten.
    Benieuwd naar de afloop van het bezoek aan de garage. Hopelijk is dit het laatste mankement van de camper en kunnen jullie snel de prachtige reis hervatten.
  4. Ans:
    4 juni 2019
    Lang zal hij leven ,lang zal hij leven .Hiep piep hoera!!!Van Harte gefeliciteerd.🎂🥳🎈🎁.
    Jarig in Salt Lake City,met pech aan de auto,wie bedenkt dat??
    Hopelijk kan hij in een dag gerepareerd worden.
    Dat wordt veel koffie met gebak eten in restaurantjes of zo . Hele dikke kus💋💋
  5. Ria:
    4 juni 2019
    Wouter van harte gefeliciteerd. Laat je maar goed verwennen dat mag met 40. Hoewel 40 is het nieuwe 30.🥂🥳Geniet van de dag.
  6. Roel:
    Gefeliciteerd Wouter!
  7. Inge:
    4 juni 2019
    Hoe heette de camping waar jullie zaten in SLC? En hebben jullie ook zonnepanelen op het dak van de camper? Hoop dat ie snel gerepareerd is, verwacht je toch niet van een nieuwe😳. Sterkte met de ongemakken jongens en maak er een leuke verjaardag van!
  8. Jo:
    Happy birthday! 🎉🎉🥳

Hopelijk is de camper snel weer gemaakt en kunnen jullie gauw weer op pad! Maak er een mooie dag en een mooi feestje van!
  9. Diny:
    4 juni 2019
    Allereerst: Wouter, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Deze verjaardag wordt vast een dag die je nooit meer vergeet.
    Wat maken jullie veel mee! Wat zien jullie prachtige natuur! En daar maken jullie ook nog mooie foto's van. Kunnen we hier een beetje mee genieten.
    Succes met de camper!
  10. Janine:
    5 juni 2019
    Van harte gefeliciteerd Wouter. 🎉🎉
  11. Oma en Opa:
    5 juni 2019
    Wat een kleinkinderen hebben wij toch, om trots op te zijn. Ze bieden elk obstakel het hoofd. Knap hoor. Veel plezier !
    Liefs Oma en Opa.