Grapje!

30 mei 2019 - Thermopolis, Wyoming, Verenigde Staten

Ondanks dat het buiten goed koud was vannacht hebben we goed geslapen. Rik heeft het begin van de ochtend nog wat koud gehad, maar verder waren de slaapzakken en het matje een grote verbetering. Zo’n verbetering dat we na het uitzetten van de wekker allemaal weer in slaap gevallen zijn. Gelukkig werden we een half uurtje later wakker en hebben we niet de hele ochtend liggen slapen.

Het weer ziet er top uit! Bedankt iedereen die wat extra zon gestuurd heeft. Het is droog en de licht is zo goed als blauw. Het voelt zo lekker aan dat de mannen zelfs korte broeken aan doen vandaag.

Na ons ontbijtje wordt alles weer klaar gemaakt voor vertrek en vervolgen wij onze route.  We rijden eerst nog een stuk door The Black Hills, een prachtig gebied om door te rijden.

Voor vandaag hebben we een scenic byway uitgezocht. Dit is een weg, geen grote snelweg, met prachtig uitzicht. Dit klopt helemaal. We rijden van het ene spectaculaire uitzicht in het andere en genieten volop. Vandaag zijn er veel wegwerkzaamheden op deze route. Op een punt moeten we 10 minuten wachten voor wij weer verder kunnen. Dienke besluit het record koffie zetten te verbreken. Tien minuten later mag Rik weer rijden en hebben we allemaal een kopje koffie of een cappuccinootje. Missie geslaagd.

Op deze prachtige route kijken wij onze ogen uit. Wij blijven ons ook verbazen over hoeveel verschillende soorten herten die wij hier zien. Ze lopen vrij dicht langs de weg. Helaas niet zo dichtbij als gister, maar toen reden we ook door Bear Country. Een wildlife park. 😉Voor de gene die dachten dat we alle dieren in het wild hebben gezien, gefopt! Klein geintje van ons😂.

We zijn gister naar een wildlife park geweest waar allerlei dieren zitten die hier in het wild ook te vinden zijn. Ook vangen zij veel beren op die ziek en gewond zijn of uit gevangenschap komen. Spectaculair om ze zo goed van zo dichtbij te zien.

Het wild dat we nu zien is iets verder weg, maar het blijft mooi.

Onze eerste stop is Devil’s Tower. Dit is een berg/rots die uit het niet in het landschap  opdoemt. Het ziet er erg indrukwekkend uit.

Bij deze stop eten we meteen een broodje voor wij weer verder gaan.

We rijden verder baar Buffalo. Wij dachten een grote stad, maar dit valt hartstikke mee. Nu rijden we er toch alleen maar doorheen want aan de rand van Buffalo ligt The Big Horn Mountains. Dit gebergte ligt in The Big Horn forest. Wij hebben al aardig wat mooie natuur gezien, maar ook dit is wel een hoogtepuntje. De bergen zijn enorm hoog en er ligt dan ook nog volop sneeuw. Veel wegen in dit bos/gebergte zijn nog niet eens open doordat ze nog niet begaanbaar zijn. De weg die wij nemen door het park gelukkig wel.  En wat levert de sneeuw een mooie plaatjes op! Uiteraard wil Rik even in de sneeuw staan, op blote voeten. Hij zakt er tot zijn knieën in en komt er achter dat het toch wel een beetje koud is 😬.

Zelfs op het meer ligt nog ijs en we worden ook nog getrakteerd op een buitje met natte sneeuw. Al snel rijden we weer in een heerlijk zonnetje.

Ik kan niet uitgesproken raken over het landschap. Het is zo divers en elk landschap heeft zijn charme. Als we het bos uit rijden komen we in een landschap terecht wat iets van een maanlandschap weg heeft. (Tenminste, we denken dat het er zo uit ziet) we zitten nog steeds vrij hoog, om ons heen zijn uitgestrekte heuvelachtige landschappen het zijn rotsen en zo hier en daar wat droge grasjes. Er is verder niks. Nou ja, een weg en wij dan. Geen huizen, geen mensen alleen maar weidsheid. Er komen overduidelijk wel mensen aangezien het er vol staat met ja-knikkers. In Nederland zijn de mineraalrechten van de grond bij je huis van de overheid. In Amerika is dat niet zo. Blijkbaar zit er hier olie in de grond en iedereen die een stukje grond heeft zet er een ja-knikker op. Het is een grappig gezicht, die weidse vlaktes en dan die ja-knikkers.

Hoogtepuntje voor Rik en Dienke (Wouter zat achter dus die zag het niet), aan de kant van de weg vloog een grote roofvogel weg mét een slang tussen zijn poten. Een slang!!

We komen uiteindelijk in Thermopolis aan, hier overnachten we. Het plaatsje staat bekend om zijn hotsprings. Morgenochtend gaan we eens kijken of ze zo aanlokkelijk zijn dat we een duik gaan nemen.

In ieder geval gaan we naar Yellowstone National Park. Hier zullen we vermoedelijk twee nachten zijn. Het zou goed kunnen dat we daar geen WiFi hebben dus dan zullen jullie een paar dagen moeten wachten op het blog.

Ps: ik begreep dat niet iedereen alle foto’s gezien heeft. De site plaatst automatisch iets van vier foto’s onder het verhaal. Maar fotogek als ik ben plaats ik er veel meer. Dus als je op het kopje foto’s klikt, zie je alle foto’s die ik geplaatst heb.

1. Henny:
    30 mei 2019
    Wat gaaf dat jullie zoveel verschillende landschappen zien en de diversiteit van het klimaat meemaken. Ik ben benieuwd naar jullie badritueel van morgenochtend. Dikke kus en veel plezier.
  2. Ans:
    30 mei 2019
    Wat een prachtige foto’s.Ik mis alleen Rik met blote voeten tot zijn knieën in de sneeuw.⛷
    Ik ben er mooi ingetrapt in dat grapje ,dacht echt dat al die beesten in het wild liepen.🐻
    Na al die kou een lekker warm bad heel veel badplezier.🏊‍♀️
  3. Diny:
    30 mei 2019
    Wat een prachtig landschap. Jullie zullen niet uitgekeken raken. En fijn dat jullie nu ook goed geslapen hebben 😊.
  4. Arie:
    30 mei 2019
    Helemaal met Ans eens , Rik tot zijn knieën in de sneeuw en dan geen foto ( zal wel een grapje zijn 😌😌😌) . Wat een prachtig landschap is het hier en ( voor mij) zeer verassend dat er vele sneeuw ligt. Nog even en je moet kettingen hebben om je banden 👌
    Goede reis en fijne warme duik
  5. Nel:
    30 mei 2019
    Het is in een woord adembenemend ! Maar in het vervolg geen grapjes (fake-news ) meer hè!!! 😉😉
  6. Jo:
    30 mei 2019
    Yes de zon is aangekomen! 🌞Kan ik met recht zeggen, goodmorning sunshine! Supergave foto's van de sneeuw zeg. Veel plezier in yellowstone! 😊😘
  7. Teun:
    30 mei 2019
    Prachtig die sneeuwlandschappen!!! Ben ook benieuwd naar de hotsprings! Maar dat lees ik vast morgen wel ;) Veel liefs voor jullie 3en!
  8. Inge:
    30 mei 2019
    Grappig, we zijn ook in Thermopolis geweest, leuk om jullie reisverslagen te lezen! Als je Yellowstone aan de oostkant binnenkomt moet je een heel stuk over onverharde weg rijden, ze zijn daar flink aan het het werk. VS en Canada is populair dit jaar bij de VU collega’s merk ik, ik tel er nu al 4😊
  9. Marian en Adrie:
    30 mei 2019
    Wauw...Wat een prachtige natuur. Om stil van te worden! En nog zo veel sneeuw!
    En morgen een warme duik...! 👍
  10. Marije:
    30 mei 2019
    Jullie gaan van het ene hoogtepunt naar het andere hoogtepunt. Dat is ook echt Amerika!!! En die sneeuw, met zo'n strak blauwe lucht schiet je mooie plaatjes. Nog maar een dikke week onderweg en al zoveel gezien en beleefd, dus dat belooft nog wat voor de rest van de reis.
  11. Tineke:
    30 mei 2019
    Wat zien we dankzij jullie weer het moois. Veel plezier en geniet van de warme bronnen.
  12. Inge:
    31 mei 2019
    Btw in West Yellowstone zit een beren/wolven opvang, ook erg interessant!
  13. Manon:
    31 mei 2019
    Wat ziet het er weer prachtig uit! Hier in Nederland gaan we dit weekend de 25 graden aantikken! Op naar de hotsprings! Wat zullen jullie lekker ruiken😬!