Dag(je) regen

21 oktober 2016 - Rochester, New York, Verenigde Staten

Wat een geluk, omdat we gister er vroeg uit zijn gegaan mogen we vandaag uitslapen! Om kwart over acht zijn we dus pas wakker.... 'pas'?! zult u denken.... aangezien we elke avond lekker vroeg in bed liggen maken we al snel aardig wat uurtjes.
Henny heeft bij het ontwaken nog een mooi verhaal. We hebben een kampeerplek aan een rivier, gisteravond en vannacht heeft het enorm hard en veel geregend. Henny zag steeds schijnwerpers en ze was volledig in de veronderstelling dat de oevers in de gaten gehouden werden. Tja met zulke regenval willen die misschien wel eens buiten hun oevers treden.  Gelukkig is dit niet het geval, wat blijkt namelijk, we hebben vannacht buren gekregen. Om een uurtje of half twee kwamen onze buren aan. De schijnwerpers waren dus de koplampen. Ach ja, een half slapend mens ziet soms rare dingen....

Vandaag hebben we een relaxt dagje. We hebben een ritje tot aan Rochester, deze rit duurt een uurtje of vier maximaal. Na een ontbijtje en voor bijna iedereen een heerlijke warme douche (Voor Henny was de douche ook warm hoor, alleen een beetje té. Het is toch een kunst zo'n Amerikaanse douche bedienen ;-)), gaan we op pad.

Helaas is de regen nog niet minder geworden en rijden we dus constant met regen.  De badhanddoekjes om het water op de nodige lekkage plekken op te vangen liggen al klaar. Dus kom maar op met die regen.
Vandaag mag Arie eens laten zien dat het tanken steeds beter gaat. Het lukt dan ook zonder te morsen! Jullie begrijpen dat we Arie uitvoerig hebben geprezen.

Na een heerlijke lunch besluiten we de route iets aan te passen in de hoop iets meer te zien. Hoewel we dan nog steeds halverwege de middag op de camping aan komen. Normaal is dat niet zo erg, maar met dit weer ga je ook niet even lekker buiten zitten.
Terwijl we rijden zien we ineens een enorme winkeloutlet. Wat kan je beter doen tijdens regen dan winkelen! De camper wordt van de snelweg af gestuurd en we gaan opzoek hoe we er kunnen komen. Gelukkig laat ons richtingsgevoel ons niet in de steek en vinden we het feilloos. Na een paar uur zijn we de nodige schoen, een jas, overhemden, t-shirts en pyjama rijker. Elsbeth, sorry dat we jou net voor je in slaap viel stoorden. Maar wat een leuke kleren voor kinderen hebben ze hier! Natuurlijk hebben we ook iets leuks voor onze geweldige kleinkinderen/ supernicht en superneef.

Afgeladen gaan we weer op pad. Nog een half uurtje en dan zijn we bij de camping. Als het goed is dan.... dat half uurtje wordt iets langer en na het nodige speurwerk komen we aan op de camping. Morgen wacht ons weer een verrassing hoe deze er uit zal zien aangezien we weer in het donker zijn aangekomen.

Morgen komen we ook aan bij een plek waar we allemaal enorm benieuwd naar zijn. De Niagara watervallen!

1. Tineke:
    Hoi Bergjes,

Wat een avonturen daar in Amerika en wat zien jullie veel en wat een geluk dat ze de rivier zo goed in de gaten houden zodat Henny niet ineens in haar negligé s,nachts in de rijdende woning in het water ligt!!! geweldig om te lezen, doe dat s,morgens hier voordat ik uit mijn stapelbed rol om zes uur en begin de dag dus met een glimlach, die heel de dag op mijn snuit zit vanwege het simpele feit dat ik weer hier mag zijn. Heel veel plezier en knuffels vanuit Afrika.
  2. Luud:
    22 oktober 2016
    Heerlijk om wakker te worden en jullie avonturen te lezen.
    Groet Luud
  3. Marije:
    22 oktober 2016
    Het is maar goed dat ze die oevers in de gaten houden Hennie. Zeker met van die helicopters enzo he!!! Echt heel Amerikaans en weer een geweldig verhaal.