Super van

14 oktober 2016 - Martha's Vineyard, Verenigde Staten

Vanochtend worden we na bijna 11 uur slapen wakker. Binnen ander half uur zijn we klaar voor vertrek. Vandaag hebben we een drukke dag op de planning staan. We hebben wederom een prachtige rit. Na een paar uurtjes komen we aan bij de ferry, de veerboot, die ons naar Martha's Vineyard gaat brengen. We nemen de camper niet mee naar het eiland omdat we er een dagtripje van maken. Nu blijkt dat we de camper een paar miles terug neer moesten zetten en vandaar een shuttlebus konden nemen. Dus wij weer terug op zoek naar die parkeerplaats, daar aangekomen rijdt de shuttlebus net weg. Gelukkig geeft dit niets, Rik heeft namelijk gisteravond even uitgezocht hoe vaak de ferry vaart. Hij gaat elk half uur, dus we hebben precies even tijd om koffie te drinken en onze lunch klaar te maken.

Terwijl we lekker aan de koffie zitten kijkt Rik nogmaals naar de tijden. Het blijkt dat hij niet helemaal goed gekeken heeft, de ferry vaart helemaal niet regelmatig en aangezien we de bus voor de ferry van 12 uur gemist hebben moeten we tot kwart over 1 wachten. Helaas dus, we zullen nog even moeten wachten. Terwijl Henny, Rik en Dienke hun koffie verder opdrinken loopt Arie even buiten rond. Ineens komt hij de camper in dat er binnen 5 minuten nog een shuttlebus gaat  voor de ferry van 12 uur. Binnen no time springen we op om rugzakken te pakken, lunchpakketten in een rugzak gooien, camera's bij elkaar te graaien, schoenen aan te trekken, te plassen en jassen te pakken... als Dienke net op de wc zit om te plassen wordt er geroepen dat de bus er is. Henny en Rik pakken wat ze pakken kunnen en gaan proberen de bus tegen te houden. Dienke rent met haar broek nog op haar hielen de camper in om met Arie de laatste spulletjes te pakken en naar de bus te rennen. De chauffeuse zag ons al aankomen en heeft heel even op ons gewacht. We ploffen neer in de bus en kunnen daar even rustig alles in de juiste tas stoppen.

De ferry van 12 uur halen we precies en onze 45 minuten durende overtocht kan beginnen. Het uitzicht is prachtig en we genieten dan ook vol op. Ondertussen bedenken we wat we willen gaan doen. Je kan er namelijk leuk fietsen of scooters huren om het eiland te verkennen. Voor fietsen voelen we op het moment geen van alle wat, de kilometers van New York zitten duidelijk nog in de benen. Terwijl we de informatie lezen die we hebben gekregen zien we dat er ook meerdere auto verhuur bedrijven zitten. Dit lijkt ons wel wat, zo kan je nog meer van het eiland zien in die paar uur dat we er zijn. Het eerste bedrijf heeft geen auto's meer en bij het tweede staat een flinke rij. We besluiten ons op te splitsen, onder het mom, spreidt uw winstkansen. Na een paar minuten heeft Arie een geweldige minivan geregeld. We kunnen er met 8 personen in, de achterdeuren gaan automatisch open en dicht en er zit een dikke zes cilinder moter in. De twee mannen staan glunderend naar de auto te kijken. Rik is de gelukkige om als eerste te mogen rijden. De auto rijdt, zeker na een paar dagen met de camper, heerlijk! De omgeving maakt het helemaal af. Er staan enorme villa's op het eiland, op verschillende uithoeken staan mooie vuurtorens en het uitzicht en de vergezichten zijn wederom geweldig. Het voordeel van de auto is dat we overal kunnen stoppen waar wij willen. Om te genieten en om foto's te maken. En terwijl Arie, Henny en Dienke dat doen, probeert Rik de auto even uit op verlate parkeerplaatsen. Ach ja, ieder zo zijn ding ;-)

We rijden een route over heel het eiland en proberen zo veel mogelijk te stoppen om alles te bekijken. We genieten volop, alle vier blijven we maar zeggen hoe geweldig leuk dit is en dat we het zo naar ons zin hebben. Ik denk dat als jullie ons hadden zien lopen we alle vier met een glimlach van oor tot oor zouden lopen. In plaats van de ferry van 5 uur terug te nemen besluiten we ook die van kwart over 6 te nemen, nog even langer genieten van deze mooie dag.

Als we om 7 uur weer op vaste land zijn staat de shuttlebus al weer klaar om ons naar de camper te brengen. Daar aangekomen rijden we verder naar een schitterende camping in het bos.

De plannen voor morgen zijn al weer in de maak!

1. Ellen:
    15 oktober 2016