Helaas is Arie vandaag licht ontvlambaar.....

13 oktober 2016 - Newport, Rhode Island, Verenigde Staten

Je zal het altijd zien, na een koude eerste nacht in de camper hebben we gister fleecedekens gekocht. Natuurlijk was het vannacht het tegen over gestelde, zelfs een beetje te warm. Maar verder wel prima geslapen. Na een lekker ontbijtje zijn we op pad gegaan. Voor vandaag hebben we een hele route gepland door het prachtige Rhode Island. De omgeving is hier adembenemend mooi.

De bladen aan de bomen kleuren al in prachtige herfstinten, het licht glooiende landschap komt idillisch en knus over. Steeds komen we kleine meertjes of riviertjes tegen met mooie bruggetjes en filmische dorpjes. Al met al kijken we onze ogen uit en genieten we volop.

Al vrij snel op onze route gaan we even tanken. De eerste keer deze vakantie, de mannen gaan samen wel even uitzoeken hoe dat moet. De dames blijven even lekker zitten kletsen. Ineens komt Rik de camper ingelopen of we iets van keukenrol hebben. Arie heeft iets te wild de slang droog geslingerd en daarbij het nodige op zijn kleren gemorst. De grappen zijn natuurlijk niet van de lucht in de camper. Zodra we de ketel met water opzetten wordt er geroepen dat Arie toch echt een stapje naar achter moet doen ;-)

We vervolgen onze tocht langs de oost kust. Een prachtige route door kleine dorpjes met zo af en toe een spectaculair uitzicht over de oceaan. We stoppen in het plaatsje Mystic, een klein kustdorpje, om koffie te drinken. Terwijl we heerlijk voor onze camper in de zon een bakkie doen besluiten we het mooie dorpje door te lopen. Dit blijkt een goede beslissing. Mystic ligt echt aan de kust, er loopt dwars door het dorp een rivier die uitmond in de oceaan. De vergezichten zijn mede hierdoor fantastich! In het dorpje vinden we een heerlijk bakkertje, tenminste dat dachten we. Het blijkt een heuse patisserie te zijn, waar brood en gebak tot een ware kunst verheven zijn. Jullie begrijpen vast dat Dienke zich helemaal thuis voelt in zo'n winkel. We kopen een paar broden, die heerlijk smaken. Een welkome afwisseling met he brood dat meestal te verkrijgen is in Amerika. Amerika is duidelijk geen bruin brood land zoals Nederland.

Als we verder lopen komen we langs een klein winkeltje dat zelfgemaakte fudge verkoopt. Hier kunnen we natuurlijk niet zomaar aan voorbij lopen. Nadat we een klein stukje hebben mogen proeven kunnen we er ook niet weggaan zonder er iets te kopen, wat is dit lekker! Gekscherend roept de vrouw van de winkel dat we het pas met kerst mogen open maken... Het eerste stukje is natuurlijk al lang op.

We vervolgen onze route richting Newport. Om hier te komen gaan we een lange brug over de Narragansett Bay over. De brug is enorm en het uitzicht vanaf de brug adembenemend. Wat een prachtige trip hebben wij om te maken.

Newport is een plaatsje waar veel prachtige huizen uit de koloniale tijd staan. Een straat in Newport is bekend om zijn grote, koloniale villa's.  Om er te komen manouvreerd Rik de camper vakkundig door een paar smalle straatjes. Hierna komen we in een enorm brede straat. Aan deze straat staan enorme villa's. De meest prachtige, inderdaad koloniale, huizen op enorme lappen grond. We kijken onze ogen uit. Tientallen prachtige gebouwen passeren we waar we ons schaamteloos aan vergapen. We vervolgen onze route richting Middletown, hier zullen we vannacht overnachten.

De pittoreske dorpjes en de mooie vergezichten blijven zich maar opvolgen. Na een rit van een klein half uurtje parkeert Rik de camper op onze overnachtingsplaats.

1. Ellen:
    14 oktober 2016
    What an adventures! enjoy and take carex