Dé dag!

8 oktober 2016 - New York City, Verenigde Staten

Al vroeg was er reuring in het appartement.... Vandaag is de dag dat Frank en Angelica gaan trouwen! :-)
Eva en Rutger gaan al vroeg richting het hotel om zich klaar te maken en de dag met elkaar te beleven.
Vandaag zijn we met zijn zessen. Wij hoeven pas vanmiddag om vier uur aan te treden dus kunnen we nog even op pad.

We besluiten een ferry te nemen die naar Staten Island gaat. Deze veerboot vaart langs het vrijheidsbeeld én wat wij hollanders mooi vinden, het is gratis! Dus op naar de metro en hopen dat onze gids deze keer wel meteen de juiste metrolijnen weet te vinden ;-) Na een soepele reis (jaja, de gids was duidelijk fris en fruitig) kwamen we aan bij de terminal waar de veerboten vertrekken. We hadden het geluk dat de veerboot meteen aankwam. We zijn duidelijk niet de enige die gebruik van een gratis veerdienst willen maken, gelukkig is de veerboot groot genoeg. We maken een rit van 8,5 km die ongeveer 25 minuutjes duurt om aan de andere kant te komen. Onderweg heb je prachtig uitzicht op het vrijheidsbeeld en later ook op de skyline van New York. Ook hier was het uitzicht indrukwekkend en adembenemend. Het voordeel is wel dat we ook nog terug mogen dus alles nog een keer mogen zien. Na het ritje met de veerboot gaan we weer terug naar het appartement. Tenslotte moeten we nog even eten en niet te vergeten ons klaar te maken voor de trouwerij.

Om kwart over drie staan we allemaal te trappelen om te gaan. Als wij al zenuwachtig zijn moet dat voor Frank en Angelica helemaal slopend zijn!
We komen aan in oud pand waarvan je je afvraagd hoe hier een trouwerij kan zijn. Tot we op de vijfde verdieping de zaal binnen lopen. Een prachtige industrieel aandoende ruimte, waar geweldige lichtsnoeren aan het plafond hangen. Een witte loper in het midden met aan beide kanten stoeltjes met prachtige kaars verlichting en bloemen. En natuurlijk niet te vergeten het strijkorkest dat aan de zijkant staat te spelen. De sfeer is geweldig en iedereen ziet er fantastisch uit!

Het bruidspaar is adembenemend mooi en stralen! De ceremonie is een geweldige combinatie van humor, intense emoties en vooral vol van liefde. Gelukkig hebben zowel Frank als Angelica ''I do." gezegd en zijn zij dus vanaf dat moment man en vrouw.

Na de ceremonie was er een borrel met een knipoog naar Frank zijn roots, Nederland. Er was een grote tafel vol met Hollandse lekkernijen en er werden Hollandse hapjes geserveerd. Prachtig om de Amerikaanse serveersters en ober te horen vertellen dat het bitterballen waren. Je zal begrijpen dat zij dit niet zo uitspreken als wij en vaak na een enkele poging het opgeven om te vertellen wat het is ;-)

Terwijl wij boven aan het borrelen waren is de beneden verdieping omgetoverd tot een geweldig decor voor een heerlijk diner en een prachtig feest. We hebben gegeten, gedronken en bovenal gefeest.

1. Ans:
    10 oktober 2016
    Wat zien jullie er prachtig uit!!
    Zo te lezen hebben jullie het ook erg naar jullie zin,wat een avondtuur en het begint pas.Ik kijk uit naar de volgende verhalen .Heel veel plezier.
  2. Diny:
    10 oktober 2016
    Een paar dagen weg en dan al zoveel gezien en meegemaakt!
    Jullie zagen er heeeeel mooi uit voor de bruiloft.
    Geniet nog even na van het feest en dan verder op reis. Ik ben benieuwd wat jullie allemaal gaan zien.
  3. Ellen:
    10 oktober 2016
    Wat een super avontuur in the big apple en jullie zien er prachtig uit!! Heel veel plezier nu het "officiële" achter de rug is and take care en doe de groetjes aan Margareth en Luud x
  4. Tineke:
    10 oktober 2016
    Wat zien we er prachtig uit allemaal en wat een geweldig feest was dat, leuk dat ze nergens op de wereld weten wat een bitterbal is toch.Leuk jullie verhalen te lezen hoor!!
  5. Simone:
    10 oktober 2016
    Wat een plaatje! En wat een sprookje zijn jullie in beland. Het lijkt wel een film en nu nog een fantastische roadtrip in het vooruitzicht! Neem alles in je op als een sponsje en vertel het aan ons! Wat gaaf dat wij ook een beetje mee mogen op reis.