Laatste dagje New York

10 oktober 2016 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag is al weer de laatste dag in New York. De tijd vliegt voorbij en eigenlijk is er zo ontzettend veel wat we nog wel zouden willen doen of willen zien. Vandaag besluiten we met z'n allen richting Time Square te gaan. Zo hebben we het ook eens bij daglicht gezien en buiten dat willen we heel graag naar de M&M winkel. Oke misschien moet ik eerlijk zijn, Rik en Dienke willen er graag heen. Bij aankomst zijn het letterlijk twee kleine kinderen in een snoepwinkel. Overal waar je kijkt zie je M&Ms, maar dan ook echt overal. Het leuke is dat er ook bijzondere smaken zijn die je normaal niet kan kopen. Rik en Dienke gaan helemaal los en kopen de nodige smaken. En zoals een vrouw van de winkel zei; "Jij gaat je vriend zo blij maken..." Ja Wouter, jouw bestelling zit ondertussen in de koffer.

Na een kopje koffie gaan we in twee groepen op pad. Beide groepen lopen over Time Square langs de winkels, maar net in een andere richting. Na wat winkels bezocht te hebben ontmoeten we elkaar weer om daarna weer in twee groepen op pad te gaan. Luud, Margareth, Mary, Thijs en Henny gaan naar Grand Central. Grand Central is eigenlijk het centraal station van New York. Een geweldig mooi oud gebouw dat al in menig film als decor dienst heeft gedaan. Beneden is een soort eetplein. Er zijn allemaal verschillende eettentjes met over tafels en stoelen. Je koopt ergens wat en kan dus overal gaan zitten om dat op te eten. Hier werden zij geattendeerd op een leuk echo effect. Door de bouw van het gebouw kan je met z'n tweeën in verschillende hoeken staan die zo'n 25 meter van elkaar vandaan liggen, maar elkaar toch gewoon verstaan. Na het bezoek aan Grand Central gaan zij richting het appartement en gaan alvast lekker koken.

Arie, Rik en Dienke hebben een hele andere missie. Gisteren heeft Dienke een geweldige winkel ontdekt die mooie oude posters verkoopt. Posters van films, reclame etc. Gisteren was de winkel dicht en vandaag heeft ze al haar hoop hier op gevestigd. Bij aankomst blijkt de winkel niet alleen open te zijn, hij is ook nog eens enorm groot. Met z'n drieën lopen we heerlijk rond te snuffelen om daarna maar even hulp te vragen. Er is gewoon te veel keus. Dat blijkt wel als de man die ons helpt vertelt dat dit de grootste zaak van de wereld is die dit soort posters verkoopt. We snappen dit wel. Het pand is zeker een meter of 30 diep en ze hebben vier verdiepingen. Vier verdiepingen vol met dit soort posters..... Gelukkig komen we er met een beetje hulp wel uit en staan we een half uurtje later buiten met een nieuwe poster. Ook wij drieën besluiten om via het Grand Central naar huis te reizen. Ook wij kijken ons ogen uit hier.

Als afsluiting eten we gezellig met elkaar. Morgen gaan we ieder ons eigen weg. Of richting huis, of een vervolg van de vakantie. Morgen gaat de roadtrip dan ook echt beginnen!

1. Roel:
    11 oktober 2016
    Hoi allemaal, tijd tekort, dat is duidelijk. Maar zo te lezen is het groots, meeslepend, indrukwekkend en imponerend. Wij zijn er zelf nog niet geweest, maar moeten het tot nu toe steeds doen met de verhalen van anderen , die zijn leuk, maar het kriebelt wel. Wij moeten zelf maar eens gaan!nog heel veel plezier en we blijven de verhalen volgen. Aaltje en Roel.
  2. Simone:
    11 oktober 2016
    Als de m&m store net zo gaaf is als die in London... Dan snap ik het wel haha... Letterlijk een snoepwinkel! Ik ben heel nieuwsgierig naar je poster!
  3. Ellen:
    11 oktober 2016
    Wat een superstad is the big hè, jullie verhalen roepen ook bij mij geweldige herinneringen op. Heel veel plezier met de camper and take care!
  4. Tineke:
    11 oktober 2016
    Wat een geweldige ervaring, ben van een ding overtuigd ik wil dat ook allemaal zien.Tot op dit moment nooit het gevoel gehad dat ik naar New York zou willen maar jullie "met eigen ogen zien verhalen" hebben mij over de streep getrokken hoor!! Jammer dat ik niet van reizen hou maar probeer me daar dan maar voor een keer over heen te zetten....ha ha.
    Veel plezier op de verdere trip hoor!!
  5. Marije:
    11 oktober 2016
    Wat een mooie ervaringen zeg!!! En nog maar 5 dagen gehad, dus nog 17 dagen tegoed!!! Het stadsavondtuur voorbij, maar nu het camperavontuur....... Ben benieuwd naar die verhalen.