De roadtrip begint

11 oktober 2016 - New Haven, Connecticut, Verenigde Staten

Phoe wat gaat de wekker vandaag vroeg af. Half zeven is het en er is al volop leven in het appartement. Thijs en Mary vertrekken om half acht en worden netjes door Margareth en Luud naar JFK gebracht. Voor ze vertrekken zorgen Arie en Henny voor een lekker ontbijt. Gekookt eitje, jus en geroosterd brood. We zitten om zeven uur al met z'n achten aan tafel. Na het ontbijt moeten ze echt weg en moeten we weer afscheid nemen. Dat blijft toch moeilijk als je een volle week met elkaar bent geweest en zoveel mooie emotionele momenten hebt gedeeld.

Arie belt om acht uur het verhuurbedrijf voor de camper ( dat had twee dagen geleden al gemoeten maar helaas vergeten).  Wat blijkt, kunnen we inplaats van één uur al om elf uur terecht bij het verhuur bedrijf. Dat betekend wel dat we tempo moeten maken want nu moeten we voor tien uur hebben gedoucht, het appartement aan kant en in de Uber (de uber is een taxidienst die je handig met je mobiel kan bestellen) zitten. Als Arie de Uber bestelt blijkt deze heel wat dollars duurder te zijn dan gedacht. Maar om nou bijna twee uur in het openbaar vervoer te zitten en vele malen over te moeten stappen, zien wij niet zitten. Heel veeel stations hebben nml geen lift maar wel trappen, heel veel trappen. Dus hebben we een wijs besluit genomen en de Uber geregeld en eten we de rest van de vakantie droog brood.

Precies op tijd kwam de taxi aan en een hele aardige meneer met een schitterende grote auto brengt ons netjes weg. Na een uur rijden staan we bij het verhuur bedrijf. Daar staat de camper al klaar ( wat zijn die dingen toch groot). Na het nodige papierwerk, kunnen we aan de rondleiding van de camper beginnen. Gelukkig weten Arie en Henny nog het een en ander van de vorige camperreis met Margareth en Luud. Er is niet zo heel veel veranderd in de afgelopen drie jaar. Na de rondleiding kunnen we eindelijk gaan rijden en gaan we op zoek naar een supermarkt voor de nodige proviand. ( Broodbeleg slaan we dus over ;-)) . We gaan opzoek naar de aanbiedingen. Terwijl Dienke en Henny bij de tonijn in blik staan te kijken, komt er een aardige mevrouw die ons op de aanbieding wijst. Wij hebben echter geen klanten kaart maar als we dat bij de kassa melden komt het wel goed. Toen Henny opzoek naar het toilet papier was , kwam er een personeelslid vertellen dat we bij de kassa de korting zouden krijgen. Prima geregeld en super aardig personeel. De kar is zo gevuld. wat heb je dan toch veel nodig om een huishouden te starten.

Bij de kassa wordt alles netjes in zakjes gedaan. Service ten top. Arie mag betalen met de creditcard. Uhhh.... hij doet het niet meer. De kassiere begint meteen van alles teregelen. Of we bij de bank gemeld hebben dat we naar Amerika gingen. Nee natuurlijk niet en we hebben al vijf dagen van alles betaald in New York. Daar hebben we de chip gebruikt en hier moesten we swipen. We werden keurig mee genomen zodat we even met de bank kunnen bellen om te vragen waarom hij geblokkeerd is. Rik gaat onder tussen elders geld pinnen.  De bank vertelt ons dat er in dit district veel fraude gepleegd wordt met de magneetstrip en hij daarom direct geblokkeerd wordt. We hebben nu vermeld tot wanneer we in Amerika blijven.  Eindelijk kunnen we heerlijk lunchen en op pad. Op naar Clinton in Connecticut. TomTom ingesteld en rijden maar.

Na ruim een uur rijden komen we in Clinton aan. Een super leuk landelijk plaatsje. Maar bij het adres aangekomen is er geen campground te vinden. Wat blijkt.... we zitten in Clinton New Jersey. Oeps dat is de hele andere kant op. Even flink overleg plegen. We besluiten toch nog richting de juiste Clinton te gaan rijden. Dit betekend dat we terug gaan richting New York. We kunnen geen afscheid nemen van die prachtige skyline.

We komen midden in de spits terecht maar Arie weet zich goed te vermannen en manoeuvreert de camper zo door de stad. We gaan over de George Washington Bridge en rijden dwars door de Bronx. Helaas voor ons ligt de eerste camping nog zeker drie uur rijden van ons vandaan. Om half zeven gaan we even snel een broodje eten en we hopen om half negen op de camping aan te komen. Na de nodige drukte kan Arie eindelijk het gaspedaal gebruiken waarvoor het dient. Op de camping aangekomen, is het aarde donker en Rik moet met zijn telefoon bijlichten om de plek aantegeven waar Arie mag staan. Snel alle koffers uitpakken en een lekker bakkie koffie. Om tien uur liggen we allemaal plat en vallen in een hele diepe slaap. Morgen weer een nieuwe dag.

1. Ellen:
    12 oktober 2016
    Oeps oeps oeps, gelukkig zijn Amerikanen super aardighé, Bonne route
  2. Tineke:
    12 oktober 2016
    Alles gaat soms even fout, geweldig toch daarom noemen we dat avontuur!!! goeie reis verder.Leuk hoor die verhalen allemaal!!
  3. Marije:
    13 oktober 2016
    Zal je altijd zien, zit je in de verkeerde Clinton!!!! Gelukkig liggen de 2 Clinton's dan niet heel ver uit elkaar en was het nog in 1 dag goed te breien. Veel plezier allemaal.